Tonårsbibelskolan

Dalagården 2024

Tonårsbibelskolan på Dalagården är en plats för gemenskap, att bli tagen på allvar och en plats att gräva djupare. Under en hel vecka finns tid att både umgås, undervisas och få praktisera tron på en trygg plats. Tonårsbibelskolan vill vara en plats där tonåringar känner sig sedda och värdefulla, och en plats där de får upptäcka (för första gången eller för hundrade gången) vilka de är skapade till att vara.

om Dalagården

Detta läger ger dig möjlighet till gemenskap, Gudsmöten, lovsång, tillbedjan och mycket bra undervisning. Dessutom kommer du lära känna vänner för livet, äta god mat, sova bra (men kanske lite för lite), spela volleyboll, sola, bada och umgås med dina nya vänner, galna ledare och Gud!

Genom allt detta byggs en gemenskap och glädje som gör att alla kan trivas. I den trygga miljö som skapas kan vi tillsammans arbeta med och fundera kring de riktigt stora frågorna i livet. I en sådan miljö växer vi också som människor och lär känna oss själva.

Vi vill genom undervisningen ge en ärlig och trovärdig presentation av kristen tro. Här finns mycket utrymme för egna frågor och funderingar, samtal och diskussioner kring livet och Gud. Genom andakter, smågrupper, bön och lovsång vill vi skapa en atmosfär där man kan få möjlighet att möta Gud och genom undervisning, reflektion och samtal få en tro som håller.

Avslutningssöndagen den 14/7 har vi gudstjänst kl 11.00 dit alla vänner, familj och bekanta är välkomna!

Välkommen med, hoppas vi ses i sommar!

Praktisk Info

tid och plats

Start 8 juli 2024.

Avslutning 14 juli 2024.
Vi avslutar lägret med en gemensam Gudstjänst då anhöriga är varmt välkomna att haka på! Efter samlingen serveras det lättare lunch till deltagarna och anhöriga. Lägret är officiellt slut efter lunchen.

Dalagården är en mysig lägergård som ligger vid sjön Liljan utanför Falun. Gården används regelbundet av församlingar och läger.

vem får åka och vad är kostnaden?

Ålder
Lägret är för dig som har gått ut åk 7, åk 8 eller åk 9.

Kostnad
1 950:-

Priset inkluderar
Allt! Mat, fika, logi, aktiviteter och undervisning.

Anmälan stänger 14 maj.

vad kommer att hända?

En dag ser ut ungefär såhär:

Väckning kl 8
Frukost
Morgonbön, personlig andakt
Lektioner med raster
Smågrupper
Lunch
Aktiviteter och fritid - frukt, bad, kiosk
Kvällsmat
Kvällssamling
Kvällsfika
Dags att sova kl 23

ANMÄLan är fortfarande öppen!

Tveka inte på att höra av dig:

Mail: info@dalagarden.se

P1030214.jpg