Röster om Tonårsbibelskolan

Kolla in vad tidigare deltagare från både Flahult, Norrmjöle och Götabro har att berätta om sin tid på TB!

Jonathan:

“Jag har varit på Flahult i tre år, de åren har varit helt livsavgörande för mig. Innan Flahult var jag osäker på min tro, visst jag har vuxit upp i söndagsskolan men aldrig riktigt haft en "egen" tro. Men redan efter första dagarna på Flahult förändrades jag helt. Jag tog emot Jesus av egen vilja och har aldrig tvekat en sekund sen dess. Utan tvekan de bästa somrarna i mitt liv! För att inte tala om alla vänner, eller sin nya familj rättare sagt. De är helt oslagbara, detsamma gäller ledarna. De är mer som vänner än lärare och brinner för Jesus!”

linnea:

“Flahult har verkligen förändrat mitt liv. 3 somrar i rad har jag spenderat på bibelskolan, något jag aldrig kommer att glömma. Jag har fått växa så mycket i min tro och kommit närmare Gud mer och mer för varje år. Flahult har verkligen fått betyda så mycket och jag skulle göra vad som helst för att få komma tillbaka och uppleva allt igen. Inte bara har jag vuxit i min relation till Gud, jag har även fått vänner för livet. Man kommer varandra så nära på ett sätt man aldrig gör på ett vanligt läger. Flahult är verkligen något extra. Så missa inte det!”

Hugo

“Jag har alltid varit mer eller mindre ensam om att vara kristen hemma i Stockholm, men på Flahult fick jag träffa andra ungdomar som längtade efter samma Jesus. Det var så stort att äntligen få be med andra i min egna ålder. Det gavs mycket utrymme för förbön inte bara från ledare utan också vänner emellan. Det är delvis tack vare detta som gemensam bön blivit en så naturlig del av mitt liv.

Det krävs inte ett stort band, en töng kyrka, en awesome pastor, det krävs bara två eller fler som samlas i Jesu namn. Det har Flahult tydligt visat för mig.”

Alda

“Jag är evigt tacksam för mina tre år på Götabros Tonårsbibelskola. TB var första gången jag på riktigt fick grotta ner mig i Bibeln och rota mig i Ordet, få svar på frågor och brottas med saker tillsammans med trygga ledare och vänner.
För varje år så har jag tagit viktiga kliv i relationen mellan mig och Jesus och utforskat vad bön gör med mig och den här världen.
Utan TB skulle jag ha missat allt detta, men också vänner, skratt, förtroende och mod som jag inte vet var jag skulle funnit annars. Gå TB, det är två veckors investering av tid som ger liv, glädje och kärlek en hel evighet!”

Steven

“Det bästa med TB är gemenskapen med alla andra tonåringar som också längtar efter Jesus och också vill tjäna honom och älska honom tillbaka, att man inte känner sig ensam utan att man får dela sin tro.”